بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

راه اندازی اولین آکواریوم آب شور شما

اگر قصد راه اندازی آکواریوم آب شور مرجانی خود را دارید، به نقطه ی خوبی رسیده اید. ایران کورال Irancoral شما را گام به گام در مورد چگونگی راه اندازی آکواریوم آب شور مرجانی از ابتدا راهنمایی می کند و سپس هنگامی که همه چیز را راه اندازی کردید، ما اطلاعاتی را داریم که جهت پر رونق و سلامت نگه داشتن آکواریوم خود به آنها نیاز دارید. بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور و مطالعه مقالات پیوند داده شده را با دقت بررسی کنید.

ما در ایران کورال، ده ها مطلب و مقاله در مورد محصولات و نحوه استفاده از آنها داریم و ایران کورال را می توان به جرئت برترین و بهترین مرجع آنلاین آکواریوم آب شور در ایران معرفی کرد. ما همچنین آموزش ها و مقالات گذشته خود را بر اساس دسته بندی سازماندهی کرده ایم و این ویژگی به شما این امکان را می دهد که محصولات آکواریومی، ماهی های آب شور، مرجان ها و نکاتی جهت داشتن یک آکواریوم اب شور تپه مرجانی موفق را کشف کنید.

مبانی بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، تمام اطلاعاتی که آنلاین پیدا می کنید می تواند بسیار زیاد باشد، بنابراین ما در ایران کورال می خواهیم مطمئن شویم که مکانی برای مراجعه به همه موارد اولیه دارید. این صفحه یک راهنمای گام به گام و بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور و همچنین پیوندهای مفیدی به مقالات قبلی ایران کورال برای زمانی که آماده حرکت فراتر از راه اندازی هستید، دارد. بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور یک پایه اطلاعاتی بسیار مفید است.

برخی از افراد ممکن است ترتیب یا سرعت این مراحل را تغییر دهند و جدای از چند بررسی مهم، این کاملاً خوب است. در واقع، بخشی از چیزی که ما در مورد نگهداری آکواریو های تپه مرجانی بسیار دوست داریم، تنوع آکواریوم های دیسپلی و روش‌های شخصی نگهداری از مرجان ها است.

ما ” بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور ” خود را به 6 مرحله تقسیم کرده ایم. در هر مرحله از بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور، ما موضوعات کلیدی و سوالاتی که ممکن است داشته باشید را تفکیک کرده ایم. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد موضوع خاصی، در هر مرحله پیوندهایی نیز وجود دارد. امیدواریم این منبع (بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور) برای راه اندازی اولین آکواریوم آب شور شما مفید باشد. ما مقاله ی بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور را بدون شک کامل ترین و برترین مطلب در این زمینه می دانیم.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

مراحل راه اندازی آکواریوم آب شور

مرحله 1 – برنامه ریزی

مرحله 2 – تجهیزات و راه اندازی

مرحله 3 – تست های آب شور و آب

مرحله 4 – نور، جریان و فیلتراسیون

مرحله 5 – اضافه کردن ماهی و مرجان

مرحله 6 – نگهداری آکواریوم

مرحله 1 _ برنامه ریزی

قصد نگهداری از چه چیزی را دارید.

قبل از شروع بهتر است ایده ای در مورد آنچه می خواهید در آکواریوم خود نگه دارید داشته باشید. چه چیزی برای اولین بار توجه شما را جلب کرد و الهام بخش شما برای شروع کار شد؟ دانستن آنچه می خواهید نگه دارید به شما کمک می کند تا قبل از خرید تصمیم بگیرید که به کدام تجهیزات نیاز دارید. برنامه ریزی و تصمیم قاطع یکی از مهم ترین آیتم های بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور می باشد .

اکثر مردم فقط می خواهند یک آکواریوم آب شور زیبا با ترکیبی از ماهی و مرجان های دریای راه اندازی کنند. به این آکواریوم مرجانی اجتماعی می گویند. برخی دیگر ممکن است ماهی یا مرجان خاصی را در ذهن داشته باشند که مایل به نگهداری آن هستند. حتی ممکن است بخواهید یک آکواریوم را فقط برای ماهی نگه دارید و از مرجان ها بگذرید.

نظر شما هر چه که باشد، قبل از خرید تجهیزات، کمی تحقیق کنید، زیرا آکواریوم های مختلف نیازهای مراقبت متفاوتی دارند.

اگر خیلی سختگیر نیستید و فقط می خواهید یک آکواریوم آب شور با ظاهر زیبا راه اندازی کنید، این بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور است و تمام اطلاعات اولیه ای را که برای موفقیت نیاز دارید را پوشش می دهد.

اندازه ی آکواریوم آب شور

انتخاب اندازه آکواریوم آب شور شما دومین تصمیم مهم در ” بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور ” است، پس از انتخاب آنچه که باید نگه دارید. اندازه مخزن با توجه به بودجه شما، انتخاب های ماهیان دریایی شما و میزان فضایی که برای نگهداری آکواریوم جدید خود دارید تعیین می شود.

یکی از رازهای نگهداری از آکواریوم های آب شور، آکواریوم بزرگتر همیشه بهتر است.

آکواریوم های آب شور ارزان نیستند، اما همیشه یک راه مقرون به صرفه برای شروع نگهداری آکواریوم های خود وجود دارد. خرید بزرگ‌ترین آکواریومی که می‌توانید از عهده آن برآیید، در نهایت با دادن نرخ موفقیت بالاتر و فضای بیشتر جهت نگهداری مجموعه مرجانی در حال رشد، نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت.

آکواریوم‌های بزرگ‌تر نیز به دلیل ترکیب شیمیایی، نگهداری آسان‌تری دارند. چندین چالش برای نگهداری از یک آکواریوم که مربوط به شیمی آب است وجود دارد. بعداً با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت، اما درک این نکته مهم است که تغییرات در شیمی آب در مخازن بزرگتر به دلیل وجود آب بیشتر کندتر اتفاق می افتد. تانک های بزرگتر به نوعی بخشنده تر هستند.

محل نگهداری از آکواریوم آب شور

انتخاب مکانی جهت نگهداری آکواریوم بسیار مهم است. شما می خواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای کار در اطراف مخزن دارید. شما باید آکواریوم خود را دور از در یا پنجره‌هایی که هوای سرد دارند نگه دارید و از قرار دادن مخزن خود در جایی که نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند خودداری کنید.

هنگامی که از اندازه آکواریومی که می خواهید خریداری کنید مطمئن شدید و تصیم خود را در مورد ابعاد آن گرفتید، فضای اتاق خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که مخزن، برای محیط مد نظر مناسب است!

محل مناسب جهت نگهداری و قرار دادن آکواریوم در مطلب بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور بسیار مهم است و تصمیم اشتباه ممکن است شما را بعد از زمانی مورد آزار قرار دهد.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

مرحله 2 – تجهیزات و راه اندازی

آکواریوم های آب شور کامل شرکتی راهی سریع و آسان برای شروع کار در نگهداری مرجان و ماهی های دریایی هستند. اگر یک آکواریوم آب شور را از ابتدا برای خود بسازید، مستلزم این است که هر یک از تجهیزات را جداگانه بخرید و سپس یاد بگیرید که همه آنها را کنار هم قرار دهید. هر دو شما را به جایی می‌رسانند که در نظر دارید و این بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید در این فرآیند شرکت کنید.

برای مبتدیان، آکواریوم های کامل آب شور All-in-one یک راه ساده است. آکواریوم های کامل آب شور در اندازه های رومیزی تا سیستم های آماده برای نگهداری حرفه ای مرجان های دریایی عرضه می شوند.

ساختن تکه تکه آکواریوم، خود زمان بیشتری را نیاز دارد، با این حال؛ این گزینه ممکن است چند ین تومان برای شما صرفه جویی کند. اگر صبر و حوصله دارید، می توانید ساخت آکواریوم خود را با حداقل تجهیزات شروع کنید. برای ایجاد جریان و تجهیزات خود با خرید یک مخزن و پاورهد شروع کنید.

تجهیزات و لوازم مناسب آکواریوم آب شور در مطلب بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور بسیار مهم است و تصمیم اشتباه ممکن است شما را بعد از زمانی مورد آزار قرار دهد.

تجهیزات

1- آکواریوم

2- پایه آکواریوم (به جز زمانی که آکواریوم بک سامپ رو میزی باشد)

3- پمپ ها

4- فیلتراسیون

5- نور آکواریوم

6- بخاری

7- آب

8- نمک آکواریوم آب شور

9- صخره آکواریوم ( لایوراک یا ددراک)

10- سامپ

11- سطل یا ظرف پلاستیکی اختصاصی

12- شلنگ یا لوله های اتصال پلاستیکی

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

مرحله 3 – تست های آب شور و آب

آب شور

دو راه برای به دست آوردن آب شور وجود دارد. یا آن را از یک فروشگاه آکواریوم های دریایی خریداری کنید و یا خودتان در خانه درست کنید. شما باید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما بهترین است. برای آکواریوم داران جدید نانو یا افرادی که مخازن کوچک دارند، خرید آب یک راه سریع و آسان است.

یک سری از فروشگاه‌های فروشنده ماهی، مرجان و آکواریوم های دریایی آب شور نیز می‌فروشند. آب سنگین است پس محاسبه کنید که چقدر آب نیاز دارید. اگر مجبور هستید از پله ها بالا بروید یا از آسانسور استفاده کنید، ممکن است 120 لیتر آب به سختی به خانه بیاورید.

درست کردن آب شور در منزل

مخلوط کردن و تهیه آب شور در خانه بسیار ساده است. شما آب شور را با مخلوط کردن آب یونیزه شده اسمز معکوس (RODI) و نمک آکواریوم می سازید که می توانید آن را از فروشگاه ایران کورال به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. اکثر آکواریوم دارها در خانه های خود سطل های پلاستیکی بزرگی را برای مخلوط کردن و تهیه آب شور نگه می دارند.

در این روش هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد و هر ظرف بزرگ یا ظروف ذخیره سازی مشابه این کار را انجام می دهد. مطمئن شوید که یک مکان اختصاصی برای آب شور خود دارید و اگر می توانید مقدار آب شور مورد نیاز خود را برای تعویض آب دو یا چهار برابر کنید. همچنین خوب است که در مواقع اضطراری آب نمک اضافی در دسترس داشته باشید.

تست آب آکواریوم

آزمایش و تست آب آکواریوم می تواند یکی از جنبه های به موقع تعمیر و نگهداری باشد، اما بدون آزمایش، تشخیص آنچه در داخل مخزن شما می گذرد دشوار است. هر بار که آب خود را آزمایش می کنید فرصتی برای اصلاح هرگونه عدم تعادل در شیمی آب و بهبود کیفیت کلی آب سیستم شما است.

شما باید حداقل هفته ای یک بار آب خود را آزمایش کنید. ما در فروشگاه ایران کورال به شما کمک می کنیم آب خود را تست و آزمایش کنید، با این حال، کیت های تست آب آکواریوم نسبتا ارزان هستند و ایده خوبی است که تست آب آکواریوم خود را در خانه شروع کنید. از روزی که آکواریوم خود را راه اندازی کردید تا سال ها بعد، تست آب آکواریوم باید به یک کار مهم آکواریوم تبدیل شود.

ما در ایران کورال، در مطلب آموزشی بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور، تهیه کیت تست های مناسب را به عنوان راهی به صرفه تر و مهم توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید : پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

مرحله 4 – نور، جریان و فیلتراسیون

نور آکواریوم

نور مناسب برای موفقیت آکواریوم آب شور مرجانی شما بسیار مهم است. مرجان ها موجوداتی فتوسنتزی هستند و برای زنده ماندن به نور نیاز دارند. گفته می‌شود که نور زیاد خیلی زود می‌تواند باعث بروز ناخواسته جلبک شود و همیشه بهتر است آهسته شروع کنید.

هنگام خرید نور برای آکواریوم آب شور خود، مهم است که نوری را خریداری کنید که به طور خاص برای این منظور ساخته شده است.

تجهیزات و لوازم مناسب آکواریوم آب شور در مطلب بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور بسیار مهم است و تصمیم اشتباه ممکن است شما را بعد از زمانی مورد آزار قرار دهد و مجدد مجبور به هزینه کرد اضافی شوید.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

دوره های روشنایی نور

هنگامی که برای اولین بار آکواریوم خود را راه اندازی می کنید، نورها باید حداکثر به مدت 6 تا 8 ساعت در روز روشن شوند. اگر یک نور ال ای دی LED آکواریوم آب شور قابل کنترل دارید، می توانید شدت نور را نیز کاهش دهید. هنگامی که آکواریوم خود را شش هفته یا بیشتر است که راه اندازی کردید، می توانید به تدریج دوره روشنایی را افزایش دهید. اگر متوجه رشد جلبک شدید، شدت یا طول نور روز را کاهش دهید.

مناطق تحت پوشش نوری

وابسته به اندازه آکواریوم و دکوراسیون صخره ای خود، مناطق نورانی در آکواریوم با نورهای زیاد و کم ایجاد خواهید کرد. مانند طبیعت، مرجان های مختلف به نور متفاوتی نیاز دارند.

مناطق مختلف با شدت نور توسط عمق آب و سایه های ایجاد شده توسط صخره ها ایجاد می شود. نور در لبه های مخزن و در سایه صخره ها ضعیف تر خواهد بود. برای تست شدت نور می توانید از PAR متر استفاده کنید.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

جریان

جریان بخشی بسیار مهم و ضروری از یک آکواریوم تپه مرجانی سالم است. متناسب با میزان جریان مورد نیاز برای آکواریوم آب شور خود، می توانید از موج ساز ها استفاده کنید. همچنین متناسب با اندازه و حجم آکواریوم مرجانی خود می توانید با استفاده بیش از یک موج ساز جریان مد نظر را ایجاد کنید.

حرکت کامل و جریان آب تبادل گاز را تسهیل می کند و ماهی ها و مرجان های شما را سالم نگه می دارد.

بیشتر بخوانید : چرا جریان در یک آکواریوم مرجانی بسیار مهم است؟

فیلتراسیون

برای یک آکواریوم آب شور سه نوع فیلتر مکانیکی، بیولوژیکی و شیمیایی مورد نیاز است.

فیلتراسیون مکانیکی ذرات بزرگ را از آب حذف خواهد کرد. فیلتراسیون مکانیکی توسط فیلتر اسفنجی انجام می شود. این فیلتر زباله های شناور آزاد را قبل از تجزیه شدن حذف می کند.

فیلتراسیون بیولوژیکی پس از چرخه صحیح آکواریوم شما آغاز می شود. فیلتراسیون بیولوژیکی زمانی است که باکتری‌های موجود در آکواریوم، آمونیاک خطرناک را تجزیه می‌کنند و آن‌ها را به نیتریت تبدیل می‌کنند و سپس نیتریت‌ها را به نیترات های سمی کمتر تبدیل می‌کنند. فیلتراسیون بیولوژیکی به عنوان چرخه نیتروژن نیز شناخته می شود.

فیلتراسیون شیمیایی را می توان با استفاده از کربن فعال به دست آورد. فیلتر کربن فعال آلاینده های آلی را که با فیلتراسیون بیولوژیکی یا مکانیکی حذف نمی شوند را حذف می کند.

آیتم فیلتراسیون در مطلب بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور گزینه مهمی است.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

مرحله 5 – اضافه کردن ماهی و مرجان

هنگامی که آکواریوم شما برای شش هفته یا بیشتر کار کرد، می توانید به تدریج مرجان ها، بی مهرگان و ماهی ها را اضافه کنید. هنگام اضافه کردن موجودات دریایی جدید، شروع آهسته بسیار مهم است و ما در ایران کورال توصیه می کنیم با حلزون ها، هرمیت ها، خرچنگ های دریایی و میگو نعنایی شروع کنید.

هنگامی که آماده اضافه کردن مرجان ها هستید، با مرجان های مبتدی مقاوم مانند؛ مراجان های نرم NPS ، پلیپ ها یا ماشروم ها شروع کنید. این مرجان ها برای پر کردن فضای آکواریوم و افزودن رنگ های متنوع و جذاب مناسب هستند.

هنگام انتخاب خود، باید به یاد داشته باشید که همه موجودات و گونه های دریایی با یکدیگر سازگار نیستند. اگر یک ماهی وجود دارد، به ویژه زمانی که می خواهید سازگاری آنها را با ماهی های دیگر بررسی کنید، حتما روی مشخصات نگهداری آن تحقیق کنید.

بیشتر بخوانید : جدول سازگاری آبزیان آب شور

Buy aquarium fish
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

مرحله 6 – نگهداری آکواریوم

تعویض آب آکواریوم

تعویض منظم آب برای نگهداری از آکواریوم ضروری است. حجم و پارامترهای شیمیایی برای هر مخزن در نوسان است، اما تقریباً هر ریفر و آکواریوم داری آب را به طور منظم در آکواریوم خود در دوره های برنامه ریزی شده سیفون می کند.

تغییرات و تعویض مقداری از آب آکواریوم روشی برای حذف مواد مغذی و پر کردن عناصر کمیاب و مصرف شده است. یک پایه خوب برای شروع تعویض درصدی آب این است که هر ماه بیست درصد حجم آب آکواریوم را سیفون کنید.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

نظافت پروتئین اسکیمر

پروتئین اسکیمر ها به احتمال زیاد یکی از کثیف ترین تجهیزات موجود در مخزن شما هستند و همچنین احتمالاً باید بیشترین توجه را به آن داشته باشید تا به طور موثر تمیز نگه دارید.

بسته به اندازه و بار زیستی شما، تمیز کردن کاپ جمع آوری اسکیمر، سه بار در هفته برای تمیز نگه داشتن مخزن ضروری است. اگر آب شما نسبتاً تمیز است، ممکن است نیاز به تمیز کردن کاپ اسکیمر فقط یک یا دو بار در هفته داشته باشید، اما اگر از یک بار زیستی بزرگ در آکواریوم خود استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید آن را روزانه تمیز کنید.

همچنین قابل ذکر است که انتخاب پروتئین اسکیمر مناسب برای آکواریوم آب شور نیز یکی از مباحث مهم در بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور می باشد.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

نظافت شیشه آکواریوم

همه ما می خواهیم شفافیت شیشه آکواریوم آکریلیک یا شیشه ای خود را حفظ کنیم. در حالی که گاهی اوقات نظافت شیشه های آکواریوم می تواند چالش برانگیز باشد، استفاده از ابزار مناسب نظافت آکواریوم شما را از شر جلبک ها خلاص می کند و شیشه آکواریوم تا حد ممکن بدون خظ و خش می ماند.

شما باید یک مگنت نظافت شیشه برای تمیز کردن هفتگی یا روزانه شیشه آکواریوم خود بخرید. شما می توانید اکثر جلبک های روی شیشه را با مگنت آکواریوم تمیز کنید. اگر آکواریوم اکریلیک دارید. ما در ایران کورال توصیه می کنیم که اگر آکواریومی از جنس اکریلیک دارید حتما از مگنت مناسب برای اکریلیک استفاده کنید.

مخزن آب شیرین

هنگامی که آب از آکواریوم آب شور شما تبخیر می شود، فقط آب شیرین تبخیر می شود و نمک در آن باقی می ماند. برای حفظ سطح شوری ثابت، باید مخازن خود را با همواره با آب شیرین پر کنیم.

دو راه برای پر کردن آب تبخیر ده ی آکواریوم آب شور وجود دارد، دستی یا خودکار. روش دستی به سادگی اضافه کردن آب یونیزه اسمز معکوس یا همان آب تصفیه شده (RODI) به مخزن شما است، در حالی که روش خودکار نیاز به استفاده از یک مخزن دپو آب شیرین و دستگاه فلوتر خودکار دارد. انواع مختلفی از سیستم‌های خودکار فلوتر و کنترل سطح وجود دارد، اما همه آنها برای پر کردن مخزن شما با آب شیرین کار می‌کنند.

Freshwater Top Off
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

اگر قصد راه اندازی آکواریوم آب شور مرجانی خود را دارید، به نقطه ی خوبی رسیده اید. ایران کورال Irancoral شما را گام به گام در مورد چگونگی راه اندازی آکواریوم آب شور مرجانی از ابتدا راهنمایی می کند و سپس هنگامی که همه چیز را راه اندازی کردید، ما اطلاعاتی را داریم که جهت پر رونق و سلامت نگه داشتن آکواریوم خود به آنها نیاز دارید.

ما در ایران کورال، ده ها مطلب و مقاله در مورد محصولات و نحوه استفاده از آنها داریم و ایران کورال را می توان به جرئت برترین و بهترین مرجع آنلاین آکواریوم آب شور در ایران معرفی کرد. ما همچنین آموزش ها و مقالات گذشته خود را بر اساس دسته بندی سازماندهی کرده ایم و این ویژگی به شما این امکان را می دهد که محصولات آکواریومی، ماهی های آب شور، مرجان ها و نکاتی جهت داشتن یک آکواریوم اب شور تپه مرجانی موفق را کشف کنید.

بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور
بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

گردآوری و ترجمه شده اختصاصی توسط تیم ایران کورال

منبع : reefbuilders

مطلب : بهترین راهنمایی جهت راه اندازی آکواریوم آب شور

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.