پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها

پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها

پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها

نگهداری و مراقبت از هر نوع جاندار زنده ای مستلزم ایجاد شرایط و محیطی برای بقاء عمر، دستیابی به سلامت کامل و شادابی آن می باشد.

در هنگام نگهداری از موجوداتی نظیر: سگ ها، گربه ها ، پرندگان و غیره…. افراد با توجه به شرایط جسمی، شرایط محیطی، دمای بدن، رژیم غذایی ، شرایط تنفسی و ضربان قلب- سلامت حیوانات خانگی خود را بررسی کرده و نسبت به نتایج آن، در راستای دستیابی به سلامت کامل، اقدام می کنند.

اما در رابطه با آبزیان دریایی و گونه های آکواریومی بررسی ها به موارد ذکر شده فوق ختم نمی شود و نیاز به توجه و دقت بسیار بیشتری دارد و یک فرد آکواریوم دار باید نسبت به شرایط مختلف گونه های آبزیانی که در آکواریوم خود نگهداری می کند، عمل کند و به پارامترها و شرایط شیمی آب توجه کافی داشته باشد .

همچنین برای موفقیت در نگهداری از آکواریوم باید پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم های دریایی آب شور در طی زمان های مشخص و به طور دائمی اندازه گیری شود و نوسانات و تغییرات شیمیایی، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا وضعیت دقیق و کامل شرایط و پارامترها آب در طی بازه های زمانی مشخص، به دست بیاید و برای ثابت و ایده آل نگه داشتن شرایط اقدام شود.

پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها
مقاله : پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها

پارامترهای آکواریوم های آب شور :

آکواریوم های دریایی آب شور به چند نوع تقسیم می شوند که از عمده دلایل فرق بین آنها می توان به نگهداری از گونه های متفاوت در آکواریوم اشاره کرد که در نتیجه، نگهداری از هر گونه و مجموعه مستلزم شرایط شیمیایی و فیزیکی خاص به خود است.

در جدول زیر، با تفاوت به گونه ها و آکواریوم ها، برای هر دسته شرایط و دامنه گستردگی پارامترها و شرایط شیمی آب ذکر شده است که می توان با توجه به اطلاعات موجود اقدام به خرید و یا بررسی و تحلیل آن نسبت به شرایط آکواریوم خود اقدام کرد:

پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها
مقاله : پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها

اطلاعات موجود در جدول می تواند به عنوان یک استاندارد و راهبرد برای شما عزیزان در جهت موفقیت هرچه بیشتر و بهتر در نگهداری از آکواریوم های دریایی آب شور مورد استفاده قرار گیرد، که با توجه به جدول شرایط آکواریوم خود را بررسی و تحلیل کرده و برای رساندن به شرایط ایده عال و ثبات آن اقدام نمایید.

همچنین در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و پرسش می توانید موضوع را از راه های ارتباطی به تیم فروشگاه ایران کورال ارسال کرده تا به شما عزیزان، برای رفع موانع و مشکلات یاری رسانیم.

پیشنهاد مطالعه :

آکواریوم آب شور چیست…؟

مقاله : جدول سازگاری آبزیان آب شور

موضوع : پارامترها و شرایط شیمی آکواریوم ها

ترجمه و گردآوری شده توسط تیم ایران کورال

منبع : reefbuilders

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. حسین گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت ایران کورالیا.
    مقاله بسیار جذابی بود. ممنونم

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.