جدول سازگاری آبزیان آب شور

سازگاری ماهی های آب شور

جدول سازگاری آبزیان آب شور

جدول سازگاری آبزیان آب شور ما به شما کمک می کند تا بتوانید با اطمینان خاطر و مطلع بودن از خلقیات و رفتار ها، ماهی های جدیدی را انتخاب کنید که برای نگهداری موفقیت آمیز در آکواریوم شما مناسب می باشند.

توجه داشته باشید که جدول سازگاری آبزیان آب شور فقط یک منبع راهنما و کمک کننده در شناخت حدودی از عادات و رفتارهای کلی است و ماهی های آب شور نیز مانند انسان ها و دیگر جانداران، شخصیت های مختلفی دارند.

یک ماهی ممکن است هنگام مواجهه با محیط جدید و ناآشنا، متفاوت از آنچه در نمودار و جدول سازگاری نشان داده شده است، به محیط اطراف واکنش نشان دهد.

از نظر سازگاری، به یاد داشته باشید که هرچه آکواریوم بزرگ تر باشد، نگهداری چندین گونه مختلف با رفتار های متفاوت در کنار هم آسان تر خواهد بود. بسیاری از گونه ها قلمرو طلب هستند و ممکن است اگر از یک ماهی بیشتر از یک عدد و به تعداد در یک آکواریوم با اندازه و گنجایش نامناسب نگهداری کنید، رفتار های خشن و پرخاشگرانه ای از خود نشان دهند.

همچنین، رفتار یک ماهی هرچه مدت بیشتری در اسارت نگه داشته شود، تغییر خواهد کرد .

توصیه می شود در ابتدا ماهی های کوچک تر و منفعل تری اضافه کنید تا در آینده به تدریج ماهی های بزرگ تر و قلمرو طلب مورد نظر را بتوانید با حداقل ریسک و نگرانی، اضافه کنید.

سازگاری ماهیان و گونه های مختلف آبزیان برای یک آکواریوم خانگی موفق و سالم، بسیار مهم است. گونه های ناسازگار و پرخاشگر باعث افزایش استرس در آکواریوم می شوند که می تواند منجر به بروز بیماری و افزایش تلفات آبزیان باشد.

در هنگام انتخاب ماهی از نمودار های سازگاری آبزیان دریایی ما استفاده کنید و لطفا قبل از انتخاب ماهی، مقاله نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم را مطالعه فرمایید.

Y یعنی دو ماهی و گونه مورد نظر، با هم سازگاری دارند.

N یعنی دو ماهی و گونه مورد نظر، با هم سازگاری ندارند.

C یعنی دو ماهی و گونه مورد نظر، با توجه به شرایط خاص امکان نگهداری با یکدیگر را دارند.

توجه :

به یاد داشته باشید، هیچگونه تضمینی در مورد سازگاری و ناسازگاری گونه های خاصی از ماهی ها وجود ندارد. همچنین گونه های مختلف ماهیان ممکن است در آکواریوم ها و در بین ماهی ها، رفتاری متضاد با اطلاعات موجود در جدول داشته باشند و هر ماهی رفتار خاص و منحصر به فرد خود را دارا می باشد.

جدول سازگاری آبزیان آب شور
مقاله : جدول سازگاری آبزیان آب شور

جدول سازگاری آبزیان آب شور
مقاله : جدول سازگاری آبزیان آب شور

نکته: جدول شماره 1 به زبان فارسی و جدول شماره 2 به زبان انگلیسی نگارش شده اند و از لحاظ محتوایی تفاوتی با یکدیگر ندارند.

جدول سازگاری آبزیان آب شور
مقاله : جدول سازگاری آبزیان آب شور

موضوع : جدول سازگاری آبزیان آب شور

ترجمه و گردآوری شده توسط تیم ایران کورال

منبع : reefbuilders

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  1. حسین گفت:

    بسیاررررر عالی

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.