نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم

نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم

نگهداری از یک آکواریوم، به علاوه ی تمام شور و اشتیاق راه اندازی و نگهداری از آبزیان مد نظر و مورد علاقه افراد، مسئولیت هایی را نیز برای فرد اکواریوم دار به همراه دارد.

در باب همین روند تیم ایران کورال نیز همواره تلاش می کند که آکواریوم داران ، با استفاده از مطالب آموزشی، مقالات معتبر و مورد نیاز، ارائه خدمت در جهت رفاه حال مراجعین و سعی در فروش و ارائه بهترین و سالم ترین آبزیان دریایی موجود، لوازم و تجهیزات مورد نیاز، عزیزان را در داشتن آکواریومی شاداب، جذاب و بدون هر مشکلی، یاری رساند.

نکته: نگهداری یک آکواریوم موفق تا حد زیادی به دانستن و پیروی از روش های برتر و عملی مبتنی بر تجربه جمع آوری شده از متخصصان و علاقه مندان بستگی دارد.

فروشگاه ایران کورال

این مقاله سعی در توضیح مسائل و نکات قبل از خرید ماهیان جدید و فراهم کردن شرایط بهتر برای آبزیان دارد.

بعد از آن که آکواریوم خود را راه اندازی کرده و تجهیزات لازم را برای فراهم کردن محیطی هرچه بهتر و بهینه فراهم کردید، قدم بعد خرید و انتخاب ماهی و اضافه کردن موجود زنده به آکواریوم است.

نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم
مقاله : نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم

نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم :

شرایط شیمی آب و پارامترهای آکواریوم خود را همیشه به طور مداوم و دوره ای تست کنید تا از وضعیت آکواریوم خود اطلاع داشته باشید و تصمیمات لازم را در موقعیت مناسب بگیرید.

بعد از آن که از شرایط آکواریوم خود مطلع شدید، قدم بعدی انتخاب گونه هایی است که با یکدیگر سازگاری دارند و مناسب جهت نگهداری در محیط آکواریوم شما می باشند.

جدول سازگاری آبزیان ما به شما کمک می کند ماهی های جدیدی را انتخاب کنید که برای نگهداری موفقیت آمیز در آکواریوم شما مناسب می باشند.

توجه داشته باشید که جدول سازگاری آبزیان فقط یک منبع راهنما است و ماهی ها نیز مانند انسان ها و دیگر جانداران، شخصیت های مختلفی دارند. یک ماهی ممکن است هنگام مواجهه با محیط جدید و ناآشنا، متفاوت از آنچه در نمودار و جدول سازگاری نشان داده شده است، به محیط اطراف واکنش نشان دهد.

از نظر سازگاری، به یاد داشته باشید که هرچه آکواریوم بزرگ تر باشد، نگهداری چندین گونه مختلف با رفتار های متفاوت در کنار هم آسان تر خواهد بود.

بسیاری از گونه ها قلمرو طلب هستند و ممکن است اگر از یک ماهی بیشتر از یک عدد و به تعداد در یک آکواریوم با اندازه و گنجایش نامناسب نگهداری کنید، رفتار های خشن و پرخاشگرانه ای از خود نشان دهند.

همچنین، رفتار یک ماهی هرچه مدت بیشتری در اسارت نگه داشته شود تغییر خواهد کرد .

توصیه می شود در ابتدا ماهی های کوچک تر و منفعل تری اضافه کنید تا در آینده به تدریج ماهی های بزرگ تر و قلمرو طلب مورد نظر را، اضافه کنید.

نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم
مقاله : نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم

معرفی :

روش و انتخاب صحیح ماهی جدید برای اضافه شدن به محیط آکواریوم نه تنها برای سلامتی ماهی جدید، بلکه برای سلامت ماهیان موجود و قدیمی تر موجود در آکواریوم نیز بسیار مهم است.

هنگامی که ماهیان پرخاشگر و ناسازگار به آکواریوم اضافه شوند، ماهی های ضعیف تر و صلح طلب تحت فشار قرار می گیرند و استرس ناشی از رفتار ماهی جدید، باعث بروز بیماری می شود که همه ساکنان آکواریوم را تحت تاثیر قرار می دهد.

به همین دلیل است که ما به شدت توصیه می کنیم که در انتخاب ماهی جدید برای آکواریوم، افراد با استفاده از مطالعه مقالات، تجربیات دیگر اشخاص معتبر و متخصصان و به علاوه، استفاده و مجهز کردن آکواریوم به یک دستگاه استریل کننده UV با اندازه مناسب اقدام کنند تا در کاهش بیشتر احتمال بروز بیماری کمک کند. همچنین در این مقاله “نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم” ما سعی در ذکر تمام موارد اصلی داریم.

پس از پیروی از رویه مرحله به مرحله سازگاری برای ماهی جدید، در اینجا چندین نکته از نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم ذکر می شود:

1– صبر داشته باشید و از انجام سریع مراحل مانند: خرید و انتقال ماهی به آکواریوم بپرهیزید.

2– روش انتقال ماهیان جدید به منزل را تا حد امکان بدون استرس انجام دهید.

3– تا حد ممکن از قرنطینه استفاده کنید. آکواریوم ها و مخزن های قرنطینه یکی از تجهیزاتی است که باید تا حد امکان برای همه آکواریوم ها اجرا و استفاده شود. آکواریوم های قرنطینه علاوه بر جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی و انگلی از ماهیان تازه وارد، اجازه می دهند تا ماهی ها جدید با نوع تازه ای از شرایط محیطی و غذایی آشنا شوند.

همچنین در صورت عدم خرید ماهی جدید، آکواریوم های قرنطینه مکان مناسبی برای جدا کردن ماهی های مستعد بیماری و بیمار برای درمان است.

4– مکان ها مخفی زیادی برای پنهان شدن ماهی های آکواریوم از جمله ماهی های جدید، فراهم کنید. صخره ها، گیاهان دریایی و سایر مناطق برای پنهان شدن، باعث کاهش پرخاشگری و در نتیجه کاهش استرس در آکواریوم است.

5– برای اطمینان از محیط سالم در زمان اضافه شدن ماهی جدید و دوره استرس زا، شرایط آب ایده آل و بدون نوسان را برای نگهداری مناسب و موفقیت آمیز حفظ کنید.

6– در هنگام خرید ماهیان دریایی کوچک و ماهیانی که عادت بر اجتماعی بودن دارند، مانند: کرومیس ها و آنتیاس ماهیان سعی کنید بیشتر از یک ماهی برای ورود به آکواریوم تهیه کنید. آمار در مورد اینگونه ماهی ها نشان می دهد، در صورت اضافه شدن چند ماهی از یک گونه، پرخاشگری و استرس ماهی به حداقل میرسد.

7– همیشه قبل از معرفی ماهی جدید به آکواریوم، ماهیان موجود و قدیمی تر را تغذیه کنید. این امر باعث کاهش پرخاش و نزاع با ماهی جدید می شود و کمک می کند.

8– قبل از اضافه کردن ماهی جدید به آکواریوم، سعی کنید زمان آب به آب و انتقال به محیط جدید را تا حد ممکن در نور کم و تاریک تنظیم کنید. این عمل باعث کاهش چشمگیر استرس و پرخاشگری می شود.

9– در مراحل یکسان کردن دمای شرایط آب کیسه حمل ماهی و مراحل انتقال و آب به آب، از عجله کردن به شدت بپرهیزید.

با رعایت این نکات و رعایت سایر اصول قبل از معرفی صحیح و انتخاب مناسب، ماهی تازه وارد شما بهترین فرصت ممکن را برای یک انتقال راحت با حداقل استرس خواهد داشت.

نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم
مقاله : نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم

موضوع : نکات معرفی آبزیان جدید به آکواریوم

ترجمه و گردآوری شده ی اختصاصی توسط تیم ایران کورال

منبع : Liveaquaria

دیدگاه شما

3 دیدگاه

  1. shabnam گفت:

    سلام. ممنونم از بابت اطلاعاتتون.
    امیدوارم هرچه زودتر سایتتون افتتاح بشه تا بتونیم با خیال راحت خرید کنم . عالی هستید

  2. حسین گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت تیم ایران کورال.
    بسیارررررر مقاله مهم و بدرد بخوری هستش.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.