بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا

بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا

بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا

بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا و از بین بردن این آفت آکواریوم های آب شور مرجانی است. بلنی مولی میلر Scartella cristata، یک گونه بی نظیر است و زادگاه آن دریای کارائیب می باشد. طول این بلنی ها معمولاً به حدود چهار اینچ می رسد و اشتهای منحصر به فردی دارند. در دنیای آکواریوم های آب شور، بسیاری از علاقه مندان به آکواریوم گزارش می دهند که این گونه ها جایگزین خوبی برای راه حل های دیگر برای کنترل آیپتازیا هستند، بنابراین بیایید با ما در ایران کورال همراه شوید تا نگاه دقیق تری بیندازیم و ببینیم چه چیزهایی ممکن است یاد بگیریم.

ممکن است بلنی مولی میلر برای چشمان ما چندان جذاب نباشد، اما اشتهای آنها ممکن است دیدگاه شما را نسبت به آنها تغییر دهد. شایعه شده است که آنها علاقه مند به خوردن شقایق های ترسناک آیپتازیا، سیانو و حتی جلبک های حبابی یا همان بابل آلجی هستند. طبق گذارشات رسیده از خریداران دست اول این گونه، آنها کاملا علاقه به آپتزیا دارند. ذکر شده است که این بلنی جدید معرفی شده گروه کوچکی از آیپتازیا را در کمتر از یک هفته نابود کرد. این گروه کوچک خاص از آپتزیا Aiptasia در حال خارج شدن از کنترل در سیستم آکواریوم بود.

در ادامه تجربیات نگهداری از بلنی مولی توسط خریداران ذکر شده است که؛ من یک بلنی مولی میلر تهیه کردم که از هائیتی وارد شده بود. اعتراف می‌کنم که در ابتدا شک داشتم، اما در عرض یک هفته، به آرامی آپتزیا ها را می خورد. وقتی آیپتازیا از بین رفت، نگران شدم که بلنی مولی میلر شروع به خوردن شقایق های آتشین که در مخزن دارم کند. در کمال تعجب، آنها را به حال خود رها کرد. در تجربه من و شنیده ام، آنها تمایل دارند به دنبال شقایق های کوچکتر باشند. اگر شقایق های دیگر را با اندازه کوچکتر نگه داری می کنید، ممکن است این نکته را در نظر داشته باشید.

بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا
بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا

بلنی مولی میلر را از کجا بخریم ..؟

تهیه منبع عرضه کننده بلنی مولی میلر می تواند بسیار مشکل باشد. اگر بتوانید یک نمونه را پیدا کنید، می توانید انتظار داشته باشید که بین بیست تا سی دلار برای یک نمونه هزینه کنید. با این حال، من تمایل دارم به شما هشدار دهم که توجه داشته باشید که شبیه های مولی میلر زیادی وجود دارد!

ما در ایران کورال گونه های دریایی را مستقیم وارد و عرضه می کنیم و تا به حال این نوع از بلنی در لیست ماهیان دریایی فارم های همکاران ما در خارج از ایران نبوده است، اما ازموجود کردن آنها بسیار استقبال می کنیم.

بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا
بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا. تصویر بلنی مولی میلر پرورشی

برخی از بلنی های جلبک خوار دریایی و بسیاری دیگر از گونه های نزدیک به هم می‌توانند به اشتباه شناسایی شوند و به عنوان ماهی اشتباه فروخته شوند. بنابراین، قبل از خرید بلنی مولی میلر، مطمئن شوید که ظاهر آنها چگونه است و نمونه هایی که قصد خرید آنها را دارید یکسان هستند! به خاطر داشته باشید که مسیر پرورش یافته در اسارت نیز یک گزینه برای این ماهی آب شور است و اگر واقعاً علاقه مند به یافتن یکی از این نمونه ها هستید، یک امکان واقعی است. چند سازمان وجود دارند که مولی میلر واقعی را تبلیغ می کنند تا به شما در حل مشکلات آیپتازیا کمک کنند و بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا است .

اگر مشکل آپتریا در آکواریوم آب شور خود را دارید بر روی “ اینجا ” کلیک کنید.

نگهداری از بلنی مولی میلر

بلنی مولی میلر به طول حداکثر چهار اینچ رشد می کند. این آنها را یک گزینه عالی برای افرادی با سیستم های کوچکتر می کند که ممکن است مشکلات آیپتازیا داشته باشند. حتی اگر مشکل آیپتازیا ندارید، بلنی مولی میلر Molly Millers می‌تواند افزودنی منحصربه‌فرد برای آکواریوم شما باشد و آنها را ایمن جهت نگهداری در آکواریوم های آب شور تپه مرجانی می‌دانند.

درست همانطور که با بسیاری از نمونه ها انجام می دهیم، ما شخصاً تغذیه با طیف گسترده ای از غذاها را جهت تغذیه این بلنی ماهی توصیه می کنم. این مسئله می تواند شامل تغذیه غذاهای گوشتی باشد. این غذاها می توانند مواد غذایی منجمد بسیار مغذی یا غذاهای معلق در مایع باشند.

هنگام در نظر گرفتن اندازه مخزن، ما در ایران کورال یک مخزن 120 لیتری یا بیشتر را توصیه می کنم تا بتوان یک نمونه با اندازه کامل را در خود جای داد. اگر مخزن بزرگ‌تری دارید و می‌خواهید بیش از یک مخزن داشته باشید، می‌توان آن‌ها را به تنهایی یا در گروه‌های کوچکتر قرار داد. این بلنی ماهی ها دوست دارند در شکاف ها و سوراخ های کوچک در صخره های شما استراحت کنند. هنگام معرفی آنها در آکواریوم جدید به خاطر داشته باشید که آنها تمایل دارند در منطقه کوچکی که در آن زندگی می کنند کمی قلمروطلب باشند.

اگر به دنبال چیزی جدید و متفاوت برای افزودن به مخزن مرجانی خود هستید، اینها نمونه ای هستند که باید در نظر بگیرید. فقط حتماً به خاطر داشته باشید که آنها گاهی اوقات قلمروطلب می شوند و ممکن است دنبال شقایق های بسیار کوچکتر بروند!

بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا
بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا

موضوع : بلنی مولی میلر، یک جایگزین برای حذف آپتزیا

ترجمه اختصاصی و ویرایش توسط تیم فروشگاه ایران کورال

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.