گونه های عجیب و خاص ماهی های آب شور

گونه های عجیب و خاص ماهی های آب شور

گونه های عجیب و خاص ماهی های آب شور

در حالی که فیدهای خبری رسانه های اجتماعی خود را در این هفته مرور می کردیم، نمی توانستیم متوجه ماهی های آب شور بدون دم که توسط مجموعه صید گونه های دریایی اندونزیایی CV Java Marine Group نشان داده شده بود، نشویم.

ما در طول سال‌ها تعداد زیادی از ماهی‌های بدون دم و فراوانی آنها را ثبت کرده‌ایم، اما به نظر می‌رسد این تامین‌کننده 10 گونه مختلف از ماهی‌های بدون دم از فرشته‌ها تا پروانه‌ماهی‌ها، دلقک‌ ماهی‌ها تا جراح‌ماهی‌ها را در چند ماه شناسایی و صید کرده است.

علیرغم وجود بیش از 34000 گونه ماهی در جهان، ما همچنان میل به چیزی متفاوت داریم و آماده ایم برای کمیاب بودن، خاص بودن یا ویژگی های منحصر به فردی که می تواند ماهی های آکواریومی را منحصر به فرد کند، هزینه بیشتری بپردازیم. به همین دلیل است که ما شاهد انحرافات آب شور بیشتر از قبل و اکنون هستیم، تعداد فزاینده‌ای از نمونه‌های بدون دم.

گونه های عجیب و خاص ماهی های آب شور
گونه های عجیب و خاص ماهی های آب شور

علت بدون دم بودن ماهی چیست؟

اولین حدس بسیاری از مردم شکار است، زیرا مناطق تپه مرجانی و صخره‌ها مکان خطرناکی است و این ماهیان دریایی بالغ ممکن است در دوران نوجوانی دچار اتفاقی شده باشند، دم آنها توسط یک ماهی درنده گاز گرفته شده و سپس بهبود یافته است.

اگرچه هیچ یک از گونه‌های موجود در اینجا آن جای آسیب دیدگی قدیمی و یا مورد مشکوک را روی دم خود نشان نمی‌دهند که ممکن است باعث شود ماهی درنده ابتدا به سمت دم حمله ور شود.

آیا از بین رفتن دم این ماهی ها عمدی است؟ روشی بی‌رحمانه که توسط برخی از پرورش دهندگان ماهی‌های آب شیرین استفاده می‌شود تا ظاهر گونه ها را تغییر دهند؛ باز هم بعید است، زیرا این ماهی‌ها صید وحشی هستند و احتمالاً از چنین فرآیند وحشتناک یا مراقبت طولانی مدت در اسارت لازم برای بهبود، رشد و رشد جان سالم به در نخواهند برد. در عوض، اینها به احتمال زیاد ناهنجاری های طبیعی هستند که از بخت آزمایی زندگی در تپه های مرجانی جان سالم به در برده اند و از گونه ها و شکل بدنی هستند که چندان به دم خود وابسته نیستند.

جاوا مارین اسکوپاس و دیگر جراح های بدون دم، فرشته امپراطور، فرشته کی هول و فرشته های قرآنی، پروانه ماهی دم زرد و دلقک ماهی اسلاریس را به نمایش می گذارد که همگی به دلیل شکل بدن مستطیلی یا دایره ای و در جایی که باله پشتی و مقعدی به یکدیگر نزدیک شده اند، باید بتوانند زنده بمانند.

گونه های عجیب و خاص ماهی های آب شور

امیدواریم از خواندن مقاله ی خبری “گونه های عجیب و خاص ماهی های آب شور” لذت برده باشید و برای شما مفید واقع‌شده باشد. شاد و پیروز باشید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.