روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

بابل آلجی Bubble algae، یک معضل برای ریفرها و آکواریوم داران دریایی آب شور است. بابل آلجی یکی از آفات پایدار آکواریوم های آب شور تپه مرجانی، مرجان های درحال رشد و پمپ های موج ساز است.

تازه کارها و افرادی با میزان تجربه کم وقتی این جلبک توپی کوچک با ظاهر گرد و سبز رنگ را می بینند، غافلگیر می شوند، زیرا چیز جدیدی است و ظاهر شده که قبلاً وجود نداشت.

بابل آلجی اما می تواند به طور جدی جریان موج سازها را در صورت اتصال به ورودی ها و خروجی ها کاهش دهد، می تواند سرریزهای اوورفلو را مسدود کند و حتی باعث سرریز در بعضی مواقع شود.

بابل آلجی Bubble algae همراه با مرجان ها می آید، در هر شرایط آب شور رشد می کند و می تواند آکواریوم های مرجانی را به طور جدی آزار دهد. جلبک های آفت بابل آلجی Bubble algae یک معضل جدی هستند و باید هرچه سریع تر از دست آنها خلاص شوید. بنابراین؛ در این مقاله به روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی می پردازیم.

روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

بابل آلجی Valonia ventricosa یکی از بزرگترین موجودات تک سلولی شناخته شده است.

مقابله و روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

ما در ایران کورال، در وهله اول همیشه و به طور مداوم پیشنهاد می کنیم که همیشه در اضافه کردن صخره و یا مرجان های دریایی به آکواریوم اصلی خود حساس باشید و اگر بابل آلجی را بر روی صخره و یا پایه فرگ های مرجانی مشاهده کردین، از اضافه کردن آن به شدت پرهیز کنید. اما ممکن است به هر روشی این آفت وارد تانک شده باشد و باید آن را از بین برد.

ساده ترین راه برای روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی والونیا Bubble algae این است که آن را با حساسیت تمام و با نوک انگشتان خود جدا کنید. اگر خوش شانس باشید، تکه های بزرگ را می توان در یک زمان برداشته و دور انداخت. برای رشته های بابل آلجی متصل به هم که به صورت ردیفی قرار گرفته اند، موچین یا یک خلال دندان را امتحان کنید، سپس حباب های شناور آزاد را با استفاده از سیفون یا یک تور ماهی گیری از بین ببرید و از آکواریوم خارج کنید.


توجه داشته باشید که هنگامی که این کار را انجام می دهید، پمپ های موج ساز را خاموش کنید زیرا حباب ها فقط در اطراف شناور می شوند و به قفس پمپ متصل می شوند. در حین برداشتن حباب های بابل آلجی نگران ریزش آنها نباشید.
آنها سلول های جلبک تک سلولی هستند، اما با از بین بردن آنها “اسپور” آزاد نمی شود که میلیون ها هاگ دیگر تولید کند. اگر بقایای ترکیدگی آنها باقی ماند، سنگ ها را با مسواک تمیز کنید.

روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

خرچنگ های زمرد Emerald crab یکی از گزینه های روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی است

خرچنگ های زمردی Emerald crab ، رایج ترین روش پیشنهاد شده برای روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی هستند و بیش از بیست سال است که از آنها استفاده کرده و فروخته ایم. درست مانند هرمیت ها که برای جلبک‌ها و میگوهای نعنائی و پپرمیت برای آیپتازیا استفاده می‌شوند. با این حال، خرچنگ زمردی که به خوبی تغذیه شده است، در مقایسه با خرچنگ های زمردی تازه وارد در مخزن مرجانی، تمایل کمتری به خوردن بابل آلجی ها دارد، بنابراین یک آکواریوم تمیز راه‌اندازی کنید و بیش از حد به آنها غذا ندهید. در تلاش برای وادار کردن خرچنگ ها به کاری که شما برای انجام آن را خریده اید و آنها باید بابل آلجی را بخورند.

خرچنگ های زمرد Emerald crab بابل آلجی Bubble algae را می خورند و ما بارها آن را از نزدیک تماشا کرده ایم. این خرچنگ نوک پنجه‌ای قاشقی دارد اما لبه‌های تیزی دارد و به‌جای ترکیدن حباب‌های بابل آلجی والونیا، آن‌ها را گرفته و پاره می‌کنند. هرچه خرچنگ های بیشتری اضافه کنید و فرصت های غذای کمتری به آنها بدهید، بهتر خواهند بود و اگرچه اغلب ناپدید می شوند، خرچنگ ها فقط در روز پنهان می شوند و زمانی شام می خورند که هیچ کس به آن نگاه نمی کند.

با این حال، خرچنگ‌های زمردی فرصت‌طلب هستند و مشارکت‌کنندگان قابل قبولی در این برنامه مقابله و از بین بردن بابل الجی. یک صخره پوشیده از بابل آلجی را در یک مخزن پر از خرچنگ زمردی قرار دهید و آنها با ذوق به آن حمله خواهند کرد، اما هرچه مخزن بزرگتر باشد، تعداد خرچنگ ها کمتر می شود و فرصت بیشتری برای برخی از جلبک های بابل آلجی وجود دارد که همیشه کنترل نشوند.

روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی
روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

روباه ماهی ها برای آکواریوم های بزرگ

اگر آکواریوم آب شور شما دارای ابعاد و حجم مناسب برای روباه ماهی ها می باشد، این گونه نیز گزینه بسیار جذابی برای کنترل بابل آلجی است. بسیاری از ریفرها و آکواریوم داران تجربه موفقیت آمیزی در از بین بردن بابل الجی با این ماهی دارند.

روباه ماهی ها به طور مداوم در آکواریوم ها در حال شنا کردن هستند و به تمام نقاط صخره ها سرک می کشند و به احتمال بسیار زیاد از بابل آلجی ها استقبال می کنند.

پی نوشت “روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی” ایران کورال :

1- به این نکته توجه داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان و دردسر های بعد است.

2- همیشه از وارد کردن مرجان و یا صخره ی دارای آفاتی، مانند؛ جلبک های بابل آلجی، آپتزیا ها، جلبک های مویی و… به هر دلیلی به آکواریوم اصل خود جلوگیری کنید.

3- در از بین بردن آفت های آکواریوم ها با اطلاعات کامل اقدام کنید و به هیچ عنوان بدون زمینه اطلاعات اقدام نکنید.

4- در مقابله با آفت ها همیشه از روش های موفق مستند استفاده کنید و به روش های شخصی توصیه شده دیگر افراد بسنده نکنید.

5- در از بین بردن جلبک بابل آلجی همانگونه که در مطلب “روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی” گفته شده، این جلبک بعد از مقابله در آکواریوم پخش نخواهد شد، اما با توجه به تجربه و توصیه های دوستان، تا حد ممکن از آسیب رساندن عمدی به حباب این جلبک خودداری کنید.

روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی
روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

روش های طبیعی از بین بردن بابل آلجی

منبع : reefbuilders

نویسنده : Jeremy Gay

مترجم : محمد غفاری

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.