بزرگ ترین مرجان پورایتز دنیا کشف شد

بزرگ ترین مرجان پورایتز دنیا کشف شد

بزرگ ترین مرجان پورایتز دنیا کشف شد

دانشمندان عریض ترین مرجان دریایی موجود را در مساحت 10.4 متری (34 فوت) کشف کردند. این گونه با نام پورایتز Porites می باشد و عده ای دانشمندان آن را پیدا کرده اند. مرجانی که به تازگی پیدا شده است 2.4 متر گسترده تر از عریض ترین مرجانی است که در صخره های مرجانی پیدا شده است.


محققان منطقه قدمت آن را بیش از 420 سال تخمین می زنند. نمونه مرجان پورایتز Porites در جزایر نخل در کوئینزلند استرالیا واقع شده است.
جالب است بدانید که مردم بومی منبارا ، محافظان و مراقبان سنتی این منطقه ، آن را موگا دامبی (مرجان بزرگ) نامگذاری کردند و ما قطعاً باید با آنها موافق باشیم.

بزرگ ترین مرجان پورایتز دنیا کشف شد

در این مطالعه آمده است: “مرجان دریایی بزرگ پورایتز در جزیره گولبودی (اورفئوس) به طور غیرمعمول کمیاب و مقاوم است. این گونه تقریباً 500 سال از سفید شدن ، حمله ی گونه های مهاجم ، طوفان ها ، جزر و مد شدید و فعالیت های انسانی جان سالم به در برده است. 70 درصد این مرجان دریایی خود زنده می باشد و نمرده است و چیزی که محققان می گویند بسیار خوب است .

اگر به طور اتفاقی مرجان پورایتز Porites را در آکواریوم آب شور تپه مرجانی خود نگه دارید ، ممکن است نیاز به تنظیم سطح انتظارات خود داشته باشید، زیرا؛ شکستن رکورد جهانی فعلی بزرگ ترین مرجان بسیار سخت خواهد بود. علاوه بر این، به 420 سال زمان نیاز دارید….!

بزرگ ترین مرجان پورایتز دنیا کشف شد

موضوع : بزرگ ترین مرجان پورایتز دنیا کشف شد

ترجمه و گردآوری شده توسط تیم ایران کورال

منبع : nature

پایان کار نمایشگاه آکواریوم Aquashella

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.