نگاهی نزدیک به فرشته ماهی رگال تکثیری

نگاهی نزدیک به فرشته ماهی رگال تکثیری

نگاهی نزدیک به فرشته ماهی رگال تکثیری

فرشته ماهی رگال سلطنتی یکی از منحصر به‌ فردترین فرشته‌ ماهی‌ها است که تنها گونه متعلق به یک جنس تک‌ تیپی Pygoplites و همچنین تنها فرشته‌ ماهی است که دو زیر گونه توصیف‌شده دارد که نامی نادر در میان ماهی‌های دریایی است.
نزدیک به سه سال پیش بود که ما لذت گزارشی را در مورد اولین فرشته ماهی سلطنتی پرورش یافته در اسارت از بالی آکواریچ Bali Aquarich داشتیم و پس از سال ها اصلاح از جمله نسل دوم ماهی های پرورش یافته در اسارت، بالاخره شاهد ورود این ماهی ها به صنعت آکواریوم های دریایی آب شور هستیم.

یکی از اولین شرکت هایی که توانست اقدام به خرید و دست یافتن به این گونه و نگاهی نزدیک به فرشته ماهی رگال تکثیری از بالی آکواریچ داشته باشد، Marine Collectors است که تصاویری از این فرشته ماهی های رگال پرورش یافته ی زیبا منتشر کرده است.

در نگاهی نزدیک به فرشته ماهی رگال تکثیری F2 متوجه می شویم که آنها از زیر گونه‌ های رگال شکم زرد Pygoplites diacanthus flavescens اقیانوس هند هستند که در رنگ زرد طلایی غالب این فرشته‌ ماهی‌ های تکثیری منعکس می‌شوند .

یکی از جزئیات وسوسه‌ انگیز در مورد این فرشته‌ ماهی‌های رگال این است که چگونه خطوط راه راه‌های آن‌ها نادرست به نظر می‌رسد که می‌تواند به نوعی الگوی ظاهری هیجان‌انگیز تبدیل شود که افراد خاص همیشه در ماهی‌های وحشی به دنبال آن هستند.

در حالی که بیشتر ماهی‌ها از نظر رنگ‌بندی کاملاً روشن و زنده هستند، بالی آکواریچ تصویری از حداقل یک نمونه با ظاهر کلی تیره‌تر به نمایش گذاشته است که ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که به فرشته‌ ماهی رگال «سیاه» نادر و کمیاب تبدیل شود. فقط چند نمونه دیده شده است، اما می تواند شروع یک اصل و نسب کاملاً جدید از فرشته ماهی های رگال تکثیری باشد.

ما با فرشته‌ ماهی‌ های سیاه رگال کمی جلوتر می‌رویم، اما ماهیت misbar فرشته‌ ماهی «معمولی» احتمالاً محصور است، زیرا اگر حتی نیمی از آنها به P. diacanthus طبیعی تبدیل شوند، بسیار شگفت‌زده خواهیم شد.

سخت است که بگوییم کدام یک به ماهی فوق‌العاده خط خطی با نوارهای شکسته و شاخه‌دار در هر دو طرف تبدیل می‌شوند، اما به نظر می‌رسد که اکثر آن‌ها درجه‌ای از الگوهای غیرعادی را نشان می‌دهند.
مانند تمام ماهی‌های جدید و مخصوصاً فرشته‌ماهی‌های پرورش‌یافته، موج اول دارای امتیاز بالایی است، اما منشأ آن‌ها باید ماهی‌های بسیار مقاومی با اشتهای فوق‌العاده و ظاهر غافلگیرکننده‌ای را در طول سال‌ها با رشد و بالغ شدن ماهی‌ها باز کند.

نگاهی نزدیک به فرشته ماهی رگال تکثیری
نگاهی نزدیک به فرشته ماهی رگال تکثیری

ترجمه و گردآوری شده تخصصی توسط تیم ایران کورال

منبع : ReefBuilders

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.