راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

این مقاله (راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS) سعی در کمک به شما در جهت تقویت و بهبود رنگ مرجان های دریایی سخت پلیپ کوتاه SPS دارد. این مطلب توسط عضو Shadowramy نوشته شده است و همچنین ایده ها و استراتژی های خاصی را توضیح می دهد که در آنها می توانید برای تأثیر بر رنگ مرجان های دریایی خود از آنها بهره ببرید.

مطالعه مقاله ” راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS ” می تواند به شما در درک اساسی بیشتری از شرایط و پارامترهای آب آکواریوم خود کمک کند.

در گذشته از من بسیار در مورد راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS سوال پرسیده شده است و همچنین می خواستم کنجکاوی خودم را در مورد روش های خاص برای دستیابی به رنگ های خاص در مرجان ها برآورده کنم.

+ معمولاً از من سوال می شود، چگونه رنگ های خوب در مرجان ها بدست می آوری؟

– که سپس می پرسم ، شما چه رنگ خاصی را می خواهید تقویت کنید؟

در طول چند ماه گذشته من واقعاً بر روی تغییر رنگ ها و مواردی که برای بدست آوردن رنگ های خاص لازم است کار کرده ام. من تحقیقات و آزمایشات خودم را انجام داده ام و همچنین بسیاری از تانک ها و آنچه آنها برای دستیابی به رنگ های خاص انجام داده اند را نیز به صورت مداوم مشاهده کرده ام.

اکنون من فکر می کنم که بلاخره یک دستاورد و نقشه راه اساسی را در مسیر تقویت و رنگ آمیزی مرجان های دریایی برای آکواریست ها و علاقه مندان دارم. راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS می تواند یک دستاورد خاص همراه با تحقیق باشد.

لطفا توجه داشته باشید : ما فرض می کنیم که شما حداقل استاندارد های پیشنهادی را در جهت نگهداری از مرجان های سخت پلیپ کوتاه SPS را داشته باشید. سیستم نورپردازی قوی و ایده آل، پارامتر ها و شرایط مناسب، کلسیم در سطوح مناسب، پروتئین اسکیمر قدرتمند و صخره های زنده .

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS
مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

زرد ها

وابستگی بسیار زیادی به میزان نیترات و فسفات در آب آکواریوم شما دارد. البته قابل ذکر است که تقریبا تمامی رنگ های مرجان های سخت SPS به شدت به میزان کمبود نیتروژن و فسفر بستگی دارند، بنابراین؛ من می خواستم با ساده ترین نوع رنگ، یعنی رنگ زرد شروع کنم.

رنگ های زرد به نوعی پایه شما هستند. رنگ های زرد اطلاعات زیادی در مورد آنچه در آکواریوم آب شور تپه مرجانی شما می گذرد، آنچه مورد نیاز است و چه چیزی بیش از حد مصرف می شود به شما خواهند گفت.

کاهش و نزدیک به صفر بودن سطح نیترات و یا فسفات آب آکواریوم بسیار مهم است. از اصلی ترین اقدامات قبل از افزودن مرجان های دریایی برای یک فرد علاقه مند، فعالیت در جهت کاهش سطح نیترات و فسفات آب آکواریوم می باشد و همچنین پیدا کردن دلیل و علت افزایش یا تولید آنها نیز می تواند در حل مشکل تاثیر گزار باشد.

به هر حال؛ چه از طریق ابزارهای فنی، مانند: جذب کننده و کاهش دهنده های نیترات/فسفات و چه از نظر بیولوژیکی از طریق DSB، تزریق و اضافه کردن منابع کربن و یا سیفون کردن دوره ای آب آکواریوم و همچنین استفاده از رفیجیوم .

اساساً ، اگر می خواهید از مرجان های سخت پلیپ کوتاه SPS نگهداری کنید، ما در ایران کورال پیشنهاد می کنم تا با یک مرجان آکروپورای که زرد رنگ است شروع کنید.
اگر می توانید آن را برای چند ماه زرد رنگ کنید ، باید برای چیزهای دیگری آماده باشید.

اگر توانستید آن مرجان را بعد از سپری شدن زمانی چند ماهه، بدون سفید شدن، کم رنگ شدن و یا تیره شدن به خوبی نگهداری کنید، می توانید خود را برای نگهداری از هر مرجان سخت پلیپ کوتاه SPS دیگری آماده کنید . تمام موارد موجود در این مطلب راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS می تواند یک راه بسیار موثر در افزایش رنگ مرجان هایتان باشد.

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS
مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

سبز ها

رنگ سبز می تواند راحت ترین رنگ بعدی در این مطلب ” راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS ” باشد. بیشترین میزان رنگ سبز را می توان با افزودن کنسانتره آهن (محلول آهن) به دست آورد. ( یکی از برترین محلول های آهن موجود در بازار های جهانی از برند کنت است، اما آهن همان آهن است و می توانید از سایر برند های معتبر دیگر استفاده کنید ).

قابل ذکر است که شما باید بسیار مراقب میزان آهن باشید، زیرا: این ماده همچنین یک شتاب دهنده و تسریع کننده سرعت رشد و تکثیر انواع جلبک ها است. به همین دلیل است که برای شما بسیار مهم است تا ابتدا رنگ های زرد خود را به خوبی به دست آورید و در کنترل و پایین نگه داشتن سطح نیتروژن و فسفر تلاش کنید.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، ما از رنگ زرد خود به عنوان یک شاخص سبز و آبی استفاده می کنیم . اگر رنگ سبز مرجان های دریایی شما قهوه ای شود و یا کم رنگ باشد، می توانید متوجه کمبود آهن شوید.

برای مثال، ما با میزان دوز هر قطره آهن به ازای هر 195 لیتر آب آکواریوم به صورت مدت زمانی دو بار در طور هر هفته شروع می کنیم و با دقت به اتفاقاتی که رخ می دهد، مانند؛ تغییر رنگ، کیفیت رنگ و رشد جلبک ها توجه می کنیم و این تا زمانی است که آکروپورای زرد ما یک درخشش سبز مانند را نشان دهد . (این رنگ ذکر شده سبز تیره و یا سبز درخشان نیست بلکه زرد/سبز است)

لطفا توجه داشته باشید؛ نشانه مصرف بیش از حد آهن می تواند تیره شدن بافت باشد، اگر این اتفاق بیفتد شما بیش از حد آهن استفاده کرده اید . همچنین یکی دیگر از علائم مصرف و تزریق بیش از حد استاندارد، رشد جلبک های مختلف است و باید حتما بلافاصله استفاده از آهن و فلزات سنگین را متوقف کنید و حتی در صورت لزوم سریعا اقدام به سیفون زدن و تغییر مقداری از آب کنید.

قابل ذکر است که راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS همانند دیگر موارد در آکواریوم های آب شور تپه مرجانی، در هر چیز باید به آرامی عمل کنید و صبر داشته باشید و از اضافه کردن مقدار قابل توجهی از محلولی خاص و… بپرهیزید.

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS
مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

آبی ها با سایه های بنفش

این روش بیشتر برای رنگ های آبی مورد استفاده قرار می گیرد، اما ما متوجه شده ایم که می تواند بر رنگ های بنفش نیز تا حدودی تاثیر گذار باشد. مکمل اصلی این روش و یا متد، محلول پتاسیم یدید یا محلول Lugol’s iodine است.

برای تهیه محلول پتاسیم یدید می توانید از میان برند های مختلف، یک نوع را انتخاب و استفاده کنید. ما پیشنهاد می کنیم از برند های معتبر و شناخته شده استفاده کنید که می توان پتاسیم یدید های کمپانی ریفلاورز و سیچم را نام برد.

لطفا توجه داشته باشید که محلول های پتاسیم یدید با محلول های پتاسیم تفاوت دارند و توجه کافی را در هنگام تهیه و خرید داشته باشید و هرگز این دو محصول را به جای یکدیگر استفاده نکنید .

برای شروع به استفاده از محلول پتاسیم یدید می توانید مطابق با میزان قابل مصرف ذکر شده بر روی بسته بندی از آن استفاده کنید و در هنگام مدت زمان تزریق و استفاده از پتاسیم یدید، مصرف تا زمانی می تواند ادامه داشته باشد که رنگ های آبی نمایان شوند و سپس در میزان استفاده از محلول باید بسیار دقت شود.

و همچنین باز هم می توان از مرجان های دریایی زرد رنگ به عنوان شاخص بهره مند شد، به صورتی که اگر هنگامی که مرجان زرد رنگ مد نظر، حاشیه و سایه هایی از رنگ سبز در خود نشان داد، باید میزان دوز مصرفی را کاملا متوقف کرد.

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS
مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

قرمز / صورتی با سایه های بنفش

در درجه اول راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS، برای رنگ آمیزی و افزایش رنگ های قرمز و صورتی در انواع مرجان های دریایی، مانند؛ مونتیپوراها Montiporas، پوسیلوپوراها Pocilloporas، بیردنست ها Birdsnest و دیگر مرجان ها از محلول پتاسیم استفاده می شود و یکی از اصلی ترین پایه های تاثیر گذار در پدیدار شدن این رنگ ها پتاسیم است. ( توجه داشته باشید که منظور در این مبحث محلول “پتاسیم” به تنهایی است و محلول ” پتاسیم یدید ” را شامل نمی شود .

قابل ذکر است که اگر از نمک هایی با میزان پتاسیم بالا، مانند: نمک تروپیکال مارین پرو و اوشنیک استفاده می کنید و به صورت کاملا منظم و دوره ای آب را سیفون می کنید، به احتمال بسیار دیگر نیازی به مصرف مکمل به این مقدار زیاد نخواهید داشت.

برای شروع به مصرف و استفاده از محلول پتاسیم می توانید از مرجان های مونتیپورای خود به عنوان شاخص استفاده کنید . در یک آکواریوم آب شور تپه مرجانی با شرایط ایده آل شما با دقت و توجه کافی به مونتیپوراها و زیر نظر داشتن سرعت رشد و رنگ آنها می توانید به مورد نیاز بودن این محلول پی ببرید.

شما زمانی به تزریق و استفاده از محلول پتاسیم نیاز پیدا می کنید که سرعت رشد مرجان های مونتیپورا کاهش پیدا کرده باشد و همچنین رنگ ظاهری بافت آنها نسبتا خاکستری رنگ شده است.

همچنین شاخص مرجان های استایلوپورا و پوسیلوپورا در این شرایط انگار در معرض هوا قرار گرفته اند، پلیپ های خود را کاملا جمع کرده و رنگ مرجان ها بسیار روشن می شود.

شاخص دیگری که برای کمبود میزان سطح پتاسیم می توانید در نظر داشته باشید و مورد استفاده قرار دهید، زمانی است که مرجان های آکروپورا از صورتی به قهوه ای روشن تغییر رنگ داده و یا به شدت کم رنگ تر شده و رنگ پریده به نظر می رسند . کمبود بیش از حد سطح پتاسیم در نهایت می تواند باعث از بین رفتن بافت در بخش پایه مرجان ها و مرگ کامل آن شود .

مصرف بیش از حد محلول پتاسیم می تواند منجر به سوختگی نوک شاخه های مرجانی شود، بنابراین؛ بسیار توجه داشته باشید که این سوختگی را با رشد جدید مرجانی اشتباه نگیرید . از تفاوت اصلی سوختگی با رشد را می توان سفید شدن و پلیپ نداشتن سر شاخه ها بیان کرد.

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS
مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

بنفش ها

احتمالا این رنگ یکی از سخت ترین رنگ آمیزی ها برای تمام مرجان های آکروپورا به نظر ما با توجه به تجربیات گذشته است، زیرا : ترکیبی از چندین متغیر و پارامتر مختلف است.

یکی از اولین گزینه ها و از برترین آنها نیز می توان به شفافیت آب اشاره کرد که ما برای این بابت استفاده از فیلتر های مختلف، مانند؛ فیلتر ساکس ها و ذغال اکتیو (کربن فعال) توصیه می کنیم.

همچنین استفاده از فیلتر های بیولوژیکی مانند؛ استفاده از مناطق مرموز که انواع مختلف اسفنج های دریایی، آب دزدک های دریایی و سایر حیوانات فیلتر کننده و تغذیه کننده به وسیله فیلتر کردن آب از آنها یاد می شود هم بسیار بازدهی خوبی برای ایجاد شفافیت در آب خواهند داشت و ما نتایج بسیار قابل قبول و خوبی از آنها گرفته ایم.

آب دزدک های دریایی، اسفنج ها، کرم های لوله ای و انواع آبزیان فیلتر کننده گزینه های بسیاری مناسبی برای نگهداری در منطقه مرموز در فیلتراسیون آکواریوم آب شور تپه مرجانی است. اسفنج های دریایی به واسطه نوع فعالیتشان، بهترین گزینه برای برقراری این ساختار در سیستم فیلتراسیون آکواریوم ها و مناطق مرموز هستند و از محصولات مختلفی مثل Zeo Sponge Power می توان برای تغذیه و پرورش آنها استفاده کنید.

اسفنج ها بسیار عالی هستند، زیرا؛ می توانند مقدار بسیار زیادی آب را برای شفافیت بهتر فیلتر کنند.

با توجه به آنچه در ابتدای راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS اشاره کردیم، ابتدا بر نکات مرجان های سخت پلیپ کوتاه SPS تاثیر می گذارد، اما به صورت کامل بر پایه تاثیر نمی گذارد. ما مرجان های آکروپورا از گونه های نانا nana و والیدا valida را با نوک های بنفش بسیار زیبا، اما با پایه های با رنگ های قهوه ای/سفید و برنزه دیده ام.

همچنین همان مرجان های نانا nana و والیدا valida را در آکواریوم های تپه مرجانی دیگری دیده ایم که از پایه تا نوک را به صورت کامل دارای رنگ های بنفش فوق العاده زیبا هستند و تمام پارامترهای آب و نکات را به خوبی رعایت کرده اند.

گزینه دوم روشنایی است. بنظر می رسد رنگ های بنفش از طیف نوری 420-440 نانومتری ، طیفی از نورهایی که در اکتینیک و 20K هالیدها یافت می شود، لذت ببرند. برخی از بهترین بنفش هایی که دیده ایم در آکواریوم هایی است که دارای 440 نانومتر اکتنیک آبی (ATI Blue+، Giessman Actinic) یا 20K Halides (Radium، XM 20K) هستند.

گزینه سوم در راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS ، محلول هایی مانند یدید و پتاسیم (به رنگ آبی و قرمز/صورتی راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS مراجعه کنید).

باز هم مطمئن شوید رنگ سبز شما سبز و رنگ زرد آن زرد است. رنگ آبی شما باید با عمق روشن باشد. همچنین در صورت سوختگی نوک، یدید نیز کمک خواهد کرد. مطلب راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS در ایجاد چندین رنگ اساسی و زیبای ذکر شده بسیار موثر است.

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS
مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

اینها فقط مشاهدات ما از طریق آزمایش است و مطمئن هستیم که به طور حتم در آینده عوامل دیگری نیز مشاهده و اضافه می شوند.

لطفاً با مشاهدات خود نظر دهید، داده ها و اطلاعات آزمایش شده همراه با نتیجه دهی مثبت برای حرکت رو به جلو بسیار مهم هستند. در زیر این مقاله و در ارتباط با مبحث راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS می توانید تجربیات خود را بیان کنید.

راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS
مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS

نام مقاله : راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS –

ترجمه و گردآوری شده توسط تیم ایران کورال

منبع راهنمای رنگ آمیزی مرجان های دریایی SPS از : reefbuilders

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.