جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است..!!!

جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است

جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است..!!!

جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو Picasso Sailfin Tang برای اولین بار در نوع خود، یک انحراف از جراح های دریای سرخ است که به تازگی راهی آمریکا شده است. تقریبا تا کنون همه ی جراح ماهیان ناهنجار و متفاوتی که به دست آمده اند یک رگه از جراح های اسکوپاس داشته اند و از مناطق خاص مالدیو و یا جاوا صید و جمع آوری شده اند. بنابراین؛ دیدن یک جراح بادبانی دریای سرخ بسیار شوکه کننده است و می تواند همانند یک بمب در این صنعت باشد که توجه همه ی علاقه مندان را به خود جلب کند.

سال گذشته بود که شاهد اولین ناهنجاری های معمول جراح بادبانی در آب های فیلیپین بوده ایم، اما این اولین بار است که یک جراح باله بادبانی دسجاردنی Zebrasoma desjardini saifin tang در اقیانوس هند، نقصی در ظاهر خود نشان می دهد.

این در حالی است که ماهیان ناهنجار یا کوی تانگ ها عموما دارای ظاهری با رنگ بندی نزدیک به اصلیت خود داشته اند و لکه های رنگی ناهنجار در بدن آنان دیده می شده است. اما این جراح ماهی باله بادبانی دسجاردنی پیکاسو مطمئنا ظاهر بسیار متفاوت و خارق العاده ای به نسبت دیگر هم گونه های معمول و حتی خاص خود دارد.

جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است
مقاله : جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است

رنگ لکه ای این جراح ماهی پیکاسو مطمئناً یک نقوش آشنا با لکه های سفید بزرگ است که به طرز جسورانه ای با کناره های تیره نامنظم متضاد است، اما باله ها عمدتا زرد هستند و فقط یک الگو دارند. آنچه که واقعاً این زبراسومای Zebrasoma غیرمعمول را به صدر لیست علاقه مندی ها می آورد، نوارها و نقاطی است که بیشتر در مناطق تیره تر باقی مانده است ، به ما این امکان را می دهد که این ماهی را به عنوان یک جراح ماهی دسجاردنی Zebrasoma desjardini به درستی تشخیص دهیم.

ما به خوبی می دانیم که الگوهای رنگی متفاوت و ناهنجار کوی تانگ ها برای همه مناسب نیست، اما این جراح دسجاردنی پیکاسو دارای تعادل بسیار خوبی از رنگ های تیره و روشن با خطوط واضح بین آنها، بدون رنگ غیر معمول دیگری و ماسک متقارن است که روی صورت و اطراف چشم ها نقش بسته است.

جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است
مقاله : جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است


این ماهی توسط کمپانی Candy Corals کانادا آورده شده است و قبلاً راهی خانه ای مناسب و همیشگی در پناهگاه ماهی های عجیب و غریب و خاص Andrew Sandler شده است، جایی که ماهی هایی با ناهنجاری های مختلف، رنگ های غیر عادی و بسیار جذاب در حال حاضر به خوبی در حال زندگی در آکواریوم ها هستند.

در بسیاری از مواقع وقتی برای اولین بار یک ماهی نادر یا عجیب و غریب را در صنعت آکواریوم می بینیم ، معمولاً فقط زمان زیادی باقی می ماند تا تعداد بیشتری از آنها کشف یا جمع آوری شوند، حتی در مقادیر اندک به صورت کاملا انحصاری.

با این حال ما انتظار نداریم که همین اتفاق در مورد جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو Picasso Sailfin Tang اتفاق بیفتد، این گونه به ندرت مانند جراح ماهیان دم زرد بنفش منحرف است که با سرعت همانند یک در دهه ثبت می شود، بنابراین؛ شاید در دهه 2030 شاهد یکی دیگر باشیم.

جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است
مقاله : جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است

موضوع مطلب : جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است

ترجمه و گردآوری شده توسط تیم ایران کورال

منبع ” جراح ماهی باله بادبانی پیکاسو یک دسجاردنی است ” : reefbuilders

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.