تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد : KAMIHATA FISH IND. محدود یکی از اعضای گروه Kamihata است که برند معروف جهانی Hikari، غذای ماهی های زینتی را تولید و به فروش می رساند و ماهی های آب شیرین، ماهی های آب شور، ماهی کوی، گیاهان آبی، خزندگان و حیوانات کوچک را به فروشگاه های آکواریومی در ژاپن وارد و به فروش می رساند.

برای اولین بار در سال 2005 میلادی، به منظور حفاظت از گونه های کمیاب و ترویج سرگرمی پایدار آکواریومی، یک بخش نگهداری و تکثیر برای شروع به پرورش ماهیان زینتی از جمله ماهی های آب شور تاسیس شد.

تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد
تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

در سال 2013 میلادی، آنها همچنین یک مرکز آبزی پروری را در شهر مینامیکیوشو، استان کاگوشیما تأسیس کردند، جایی که می‌توانند از آب طبیعی دریا برای کمک به چالش پرورش ماهی‌های آب شور استفاده کنند. در ابتدا آنها با دلقک ماهی شروع کردند و از آن زمان به موفقیت های زیادی در پرورش در اسارت مانند باسلت های آب نباتی، دامسل ماهیان و فرشته ماهی کوتوله کالینز دست یافتند.

در سال 2021، آنها در نهایت موفق به پرورش و تکثیر فرشته ماهی کوتوله ژاپنی Centropyge interrupta شدند – اگرچه هنوز موانعی برای دستیابی به تولید پایدار و عرضه در طول سال وجود دارد، اما این دستاورد کافی است تا به جهان بفهماند که شرکت هایی در ژاپن وجود دارند که به این کار ادامه می دهند.

چالش پرورش ماهی آب شور در گذشته، فرشته ماهی کوتوله ژاپنی با موفقیت در RCT در هاوایی پرورش داده شد، اما از آن زمان تاکنون هیچ پروژه ی موفقیت آمیزی در زمینه ی تکثیر گونه های خاص ماهیان دریایی وجود نداشته است.

تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد
تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

Kamihata Fish در ماه های گذشته توانسته است با موفقیتی مثال زدنی و شگفت انگیز، تعداد 30 عدد فرشته ماهی کوتوله ی ژاپنی و همچنین دو لات از ماهیان دیگر به تعداد 60 عدد را تکثیر و پرورش داده است و قصد دارد تا آنها را در سال 2022 میلادی به فروش برساند.

پرورش در اسارت گونه های دریایی کمیاب، عجیب و غریب و غیرقابل دسترس توسعه بسیار هیجان انگیزی برای آب شور است. این اقدامات و همچنین موفقیت های شگفت انگیز در صنعت آکواریوم های آب شور دریایی یک اتفاق بسیار خرسند است، زیرا؛ ما می توانیم مشتاقانه منتظر دیدن بسیاری از گونه های خاص و پرطرفدار باشیم که با پروتکل های منحصر به فرد و یا حتی به کمک تجهیزات و منسوجات بسیار کمتری در محیط زیست مصنوعی اقدام پرورش و تکثیر گونه ای دریایی شوند.

تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد
تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

جراح ماهیان زرد و فرشته ماهیان کوتوله ی ژاپنی از نظر رنگ، سلامت، فیزیک بدنی و شکل کاملا بی عیب و نقص به نظر می رسند و این در حالی است که بیشتر ماهیان دریایی که در محیط اسارت پرورش داده می شوند به روش های غیر ایمن تکثیر می شوند که موجب کاهش شدید کیفیت آنها می شود . کامی هاتا فیش Kamihata Fish یک مجموعه ی بسیار بزرگ و پیشرفته در منطقه ای ایده آل است که در مقیاس عمل می کند و امیدواریم که گونه های بیشتری را در مقادیر کافی تولید کند تا بتواند به با این متد، به این صنعت جذاب کمک کند.

ما در ایران کورال به صورت حتم پیش بینی می کنیم که مقرون به صرفه است که آنها در ابتدا محصولات خود را در بازار ژاپن و آکواریوم فروشی های محلی این کشور پخش می کنند، اما با گذشت زمان انتظار داریم جراح ماهی زرد پرورش‌یافته و فرشته‌ ماهی کوتوله ژاپنی را در بسیاری از کشور های آسیایی، آمریکا، اروپا و کشورهای دیگر ببینیم.

تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد
تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

ترجمه و گردآوری شده ی اختصاصی توسط تیم ایران کورال

نام مقاله : تکثیر شگفت انگیز جراح ماهی زرد

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. حسین گفت:

    ایکاش تو ایرانم یلوتانگ تکثیر بشه ما راحت بشیم از نبودنش و تو آکواریوم هامون لذت ببریم

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.