تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها

تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها

جلبک های دریایی را حتما برای تغذیه استفاده کرده اید، یا در فروشگاه ها دیده اید و شاید چیزی در مورد آن ها برای تغذیه ماهی های دریایی شنیده اید. در این مقاله از ایران کورال قصد داریم تا نکاتی در مورد تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها را بررسی کنیم.

جلبک های دریایی ورقه ای که خشک شده اند در آشپزی کشورهای شرقی آسیا استفاده می شوند و آنها را برای غذاهای خود، مانند: سوپ ها و سوشی ها استفاده می کنند.

همچنین از جلبک های ورقه ای در صنعت آکواریوم و غذادهی به ماهی ها (تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها) نیز استفاده می شود که مزایای بسیار زیادی دارد و در این مبحث می خواهیم به چندین مورد از آنها بپردازیم.

جلبک ها از نظر ارزش غذایی بسیار مورد پسند هستند و از: کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین ها و به ویژه مواد معدنی زیادی که مناسب و مورد علاقه جراح ماهی ها است تشکیل شده اند. این جلبک ها به جلبک های نوری نیز شناخته می شوند.

جلبک های ورقه ای یا نوری چیست ؟

معمولا دو نوع از این جلبک های دریایی وجود دارد که شامل: جلبک های قرمز رنگ که بعضی اوقات نیز به رنگ بنفش تیره به نظر می رسند می باشد و دیگری جلبک های سبز که نسبتا در دسترس تر از دیگر گونه خود هستند و در فروشگاه ها به صورت ورقه ای یافت می شوند.

جلبک ها و فسفات

جلبک های ورقه ای نوری از سال 1989 میلادی برای تغذیه آبزیان دریایی بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار می گرفته اند. اما اخیرا ذکر شده است که استفاده روزمره از این جلبک ها ممکن است در افزایش فسفات نقش داشته باشد. به همین و طبق گزارشات، خاطر بیشتر آکواریوم داران آن را به عنوان منبع غذایی اصلی توصیه نمی کنند و جهت بهترین بهره وری، استفاده از آن را به عنوان ایجاد تنوع در رژیم غذایی و ترغیب ماهیان تاره وارد به تغذیه توصیه می کنند.

نکات :

به هیچ عنوان ماهی ها را بیش از حد تغذیه نکنید. فقط مقداری که ماهیان در مدت کوتاهی مصرف کنند و به اتمام برسد. تغذیه بیش از حد به ممکن است کیفیت آب را دچار مشکل کند. همچنین بسیار بهتر است تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها را به صورت دوره ای انجام دهید.

برای تقویت بیشتر ارزش غذایی جلبک های ورقه ای و یا حتی گرانول ها، چند قطره مکمل های غذایی ویتامین را به جلبک های ورقه ای خشک بمالید و اجازه دهید تا قبل از تغذیه آن را مرطوب کند.

جلبک های مانده و بلااستفاده باید همیشه خشک و در جریان هوا باشند. زیرا اگر مرطوب شوند بعد از مدت کوتاهی قابل به استفاده نیستند.

جلبک های دریایی منبع غذایی بسیار مناسبی برای ماهیان آب شور است و ماهی هایی مانند: جراح ماهی ها، دلقک ها و اکثر فرشته ماهی ها به آن علاقه نشان می دهند. بنابراین، ما تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها را به طور دوره ای پیشنهاد می کنیم.

تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها

موضوع: تغذیه ماهی های آکواریوم با جلبک ها

ترجمه و گردآوری شده توسط تیم ایران کورال

منبع : Liveaquaria

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. حسین گفت:

    سلام. برای جراح ماهیا عاااالیه و سریع میخورن

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.